Чи високі ризики відбудови/відновлення об’єктів соціальної інфраструктури, пошкодженої внаслідок російської агресії в Чернігові?
Наявність ризиків під час моніторингу визначали аналітики громадської організації «Агенція міських ініціатив».
До уваги бралися такі критерії як: загальна вартість об’єктів, джерело фінансування, тип відновлення, публічність документації, терміни відновлення, система моніторингу та звітності, комунікація з громадянами та залучення незалежних експертів, рівень технічної складності, близькість до ГЕС, чи затверджені політики органів місцевого самоврядування та державної влади. Кожен з пунктів вплинув на загальну оцінку ризикованості об’єктів.
Згідно з Методологією громадського моніторингу відбудови, об’єкти відбудови мають таку градацію ризиків:
- низький — до 88 балів;
- середній — від 89 до 108 балів;
- високий — понад 108 балів.
У результаті аналізу команда ГО «АМІ» визначила для об’єктів моніторингу такі бали:
- 87 балів (термомодернізація), 77 балів (облаштування укриття), 76 балів (капремонт) — школа №19;
- 83 бали — Чернігівський обласний академічний український музично-драматичний театр ім. Т. Г. Шевченка;
- 83 бали — Чернігівська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Софії та Олександра Русових;
- 77 балів — школа №13 (облаштуванню укриття та відновлення);
- 73 бали — Чернігівське вище професійне училище;
- 68 балів — Іванівський ліцей Чернігівського району Чернігівської області;
- 66 балів — школа №6;
- 59 балів — Господарський суд Чернігівської області;
- 59 балів — Апеляційний суд Чернігівської області;
- 58 балів — школа №24;
- 50 балів — школа №33;
- 50 балів — ліцей №15;
- 49 балів — Чернігівська центральна міська бібліотека імені М. М. Коцюбинського.
Отже, об’єкти соціальної інфраструктури, які потрапили до моніторингу ГО «АМІ», мають низький ступінь ризикованості. Зауважимо, що до моніторингу потрапили не всі об’єкти, які були відбудовані.
Цей матеріал підготовлено в рамках проєкту «Моніторинг відбудови та відновлення на місцях: об’єкти соціальної інфраструктури», що реалізується в межах субгрантового компонента проєкту «Контроль витрат на відновлення», який реалізується за підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю громадської організації «Агенція міських ініціатив» і жодним чином не відображає думку Європейського Союзу. Проєкт «Контроль витрат на відновлення» впроваджують Центр економічної стратегії, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій та ГО «Технології прогресу».