Моніторинг відбудови об’єктів соцінфраструктури в Чернігівській області

Опубліковано: 17.04.2024 Позначки: , ,

«Агенція міських ініціатив» моніторить відбудову та відновлення об’єктів соціальної інфраструктури в Чернігівській області.

 

Мета проєкту — побудова системи незалежного від держави моніторингу витрат бюджетних та донорських коштів на відновлення соціальної сфери, аналіз та залучення громадськості до моніторингу за відбудовою.

 

Під моніторинг потрапили такі об’єкти:

  • Чернігівський обласний академічний український музично-драматичний театр ім. Т. Г. Шевченка.
  • Господарський суд Чернігівської області.
  • Апеляційний суд Чернігівської області.
  • Чернігівські школи №13, №19, №24, №33, №6, №15.
  • Чернігівська центральна міська бібліотека імені М. М. Коцюбинського.
  • Чернігівська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Софії та Олександра Русових.
  • Чернігівське вище професійне училище.
  • Іванівський ліцей.

Як відбувається процес моніторингу?

Аналітики «Агенції міських ініціатив» використовують методологію, основану на документі, розробленому TI Ukraine (Transparency International Ukraine) за участі інших членів коаліції RISE Ukraine (RISE Ukraine – Coalition for Reconstruction).

Такий підхід вкрай важливий для забезпечення єдиного підходу громадської оцінки відкритості, безбар’єрності, доброчесності та ефективності процесу реалізації проєктів відновлення на всіх етапах життєвого циклу. Окремі блоки було допрацьовано Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій.

🚨Методологія громадського моніторингу відбудови.

Етапи моніторингу:

  • Підготовка паспорта об’єкта.
  • Оцінка підходів до планування його відновлення в громаді, ініціювання та затвердження проєкту відбудови об’єкта.
  • Моніторинг та оцінка реалізації проєкту відбудови.

Загалом картка проєкту відбудови має давати чітку відповідь на те, чи всі етапи проєкту відбудови були достатньо прозорими та чи можливо сприймати такий проєкт як успішний і ефективний, які основні ризики та проблеми спостерігалися під час його реалізації тощо.

Паспорт для кожного з приміщень

Паспорт відбудови — це аналітична картка об’єкта відбудови, що містить такі дані як: план відбудови/відновлення, балансоутримувач, дані щодо руйнування, терміни відновлення/відбудови/будівництва об’єкта, типи виконаних та запланованих робіт тощо.

Наразі всі об’єкти, відбудову яких моніторить «Агенція міських ініціатив», з’являються на сайті Порталу великого відновлення (Big recovery portal) за посиланням https://brp.org.ua/ngo/18.

«Дуже зручно, коли такі об’єкти зібрані на одному сайті. Наповнюючи цей ресурс, громадський сектор будує систему незалежного від уряду моніторингу витрат бюджетних та донорських коштів на відновлення, аналізує їх та залучає громадськість до моніторингу за відбудовою», — підкреслила виконавча директорка громадської організації Тетяна Романова.

Це потрібно для об’єктивної незалежної оцінки процесів та результатів відновлення організаціями, які фінансують відбудову та відновлення в Україні.

Прозорий процес стимулює державні та міжнародні організації, бізнес та громадськість вкладати ресурси у відбудову та відновлення та витрачати їх більш ефективно.

Паспорти об’єктів є важливим елементом Методології громадського моніторингу відбудови, яку використовує ГО АМІ для оцінки відбудови кількох об’єктів соціальної інфраструктури в Чернігівській області.

Чи високі ризики відбудови/відновлення об’єктів соціальної інфраструктури?

До уваги бралися такі критерії як: загальна вартість об’єктів, джерело фінансування, тип відновлення, публічність документації, терміни відновлення, система моніторингу та звітності, комунікація з громадянами та залучення незалежних експертів, рівень технічної складності, близькість до ГЕС, чи затверджені політики органів місцевого самоврядування та державної влади. Кожен з пунктів вплинув на загальну оцінку ризикованості об’єктів.
Згідно з Методологією громадського моніторингу відбудови, об’єкти відбудови мають таку градацію ризиків:
🟢низький — до 88 балів;
🔵середній — від 89 до 108 балів;
🔴високий — понад 108 балів.
У результаті аналізу команда ГО «АМІ» визначила для об’єктів моніторингу такі бали:
🔷87 балів (термомодернізація); 77 балів (облаштування укриття); 76 балів (капремонт) — школа №19;
🔷83 бали — Чернігівський обласний академічний український музично-драматичний театр ім. Т. Г. Шевченка;
🔷83 бали — Чернігівська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Софії та Олександра Русових;
🔷77 балів — школа №13 (облаштуванню укриття та відновлення);
🔷73 бали — Чернігівське вище професійне училище;
🔷68 балів — Іванівський ліцей Чернігівського району Чернігівської області;
🔷66 балів — школа №6;
🔷59 балів — Господарський суд Чернігівської області;
🔷59 балів — Апеляційний суд Чернігівської області;
🔷58 балів — школа №24;
🔷50 балів — школа №33;
🔷50 балів — ліцей №15;
🔷49 балів — Чернігівська центральна міська бібліотека імені М. М. Коцюбинського.
Отже, об’єкти соціальної інфраструктури, які потрапили до моніторингу ГО «АМІ», мають низький ступінь ризикованості. Зауважимо, що до моніторингу потрапили не всі об’єкти, які були відбудовані.

Моніторинг триває. Сторінка буде доповнюватися.

 

Цей матеріал підготовлено в рамках проєкту «Моніторинг відбудови та відновлення на місцях: об’єкти соціальної інфраструктури», що реалізується в межах субгрантового компонента проєкту «Контроль витрат на відновлення», який реалізується за підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю громадської організації «Агенція міських ініціатив» і жодним чином не відображає думку Європейського Союзу. Проєкт «Контроль витрат на відновлення» впроваджують Центр економічної стратегії, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій та ГО «Технології прогресу».

Контакти


Ми творимо себе для міста,
а місто – для себе!

 

Нас можна знайти:
Україна, м. Чернігів, вул. Преображенська, 12

Зателефонувати нам:
+380931234567
+380991765432

Або написати:
goami.info@gmail.com