«Агенція міських ініціатив» моніторить відбудову та відновлення об’єктів соціальної інфраструктури в Чернігівській області. Наша команда провела вже три хвилі моніторингу відбудови, у яких окрему увагу приділила моніторингу дотримання правил інклюзії на об’єктах.
Мета проєкту — побудова системи незалежного від держави моніторингу витрат бюджетних та донорських коштів на відновлення соціальної сфери, аналіз та залучення громадськості до моніторингу за відбудовою.
Як відбувається процес моніторингу?
Аналітики «Агенції міських ініціатив» використовують методологію, основану на документі, розробленому TI Ukraine (Transparency International Ukraine) за участі інших членів коаліції RISE Ukraine (RISE Ukraine – Coalition for Reconstruction).
Такий підхід вкрай важливий для забезпечення єдиного підходу громадської оцінки відкритості, безбар’єрності, доброчесності та ефективності процесу реалізації проєктів відновлення на всіх етапах життєвого циклу. Окремі блоки було допрацьовано Інститутом економічних досліджень та політичних консультацій.
Що ми моніторили?
- Чи розроблено та оприлюднено в громаді, в якій розташований об’єкт відбудови /відновлення, план та програму відбудови та відновлення?
- Чи подає відповідна громада проєкти на платформу DREAM?
- Чи було вже повністю профінансовано проєкт?
- Чи є ризики дублювання фінансування проєкту з різних джерел?
- Чи був процес затвердження проєкту відкритим і прозорим? Чи було обрано проєкт за конкурентною процедурою відбору серед інших проєктів?
- Чи проводилася оцінка громадської думки на етапі підготовки проєкту? Якщо проводилася, то чи не була така оцінка формальною (чи була вона врахована)?”
- Чи має громадськість доступ до інформації про ініційований проєкт?
- Чи збільшилася вартість проєкту під час реалізації? Чи змінювалися обсяги робіт? Чи відбувалося корегування цін відповідно до наперед визначених об’єктивних ціноутворюючих факторів?
- Чи був проєкт реалізований в передбачені строки?
- Чи є ознаки завищення вартості робіт відповідно до актів виконаних робіт та початкового договору?
- Чи відповідає об’єкт вимогам безбар’єрності?
- Чи відповідає об’єкт вимогам енергоефективності?
- Чернігівський обласний академічний український музично-драматичний театр ім. Т. Г. Шевченка
- Господарський та Апеляційний суд Чернігівської області
- Школа №13 у Чернігові
- Школа №19 у Чернігові
- Школа №24 у Чернігові
- Школа №33 у Чернігові
- Школа №6 у Чернігові
- Ліцей №15 у Чернігові
- Чернігівська центральна міська бібліотека імені М. М. Коцюбинського.
- Чернігівська обласна універсальна наукова бібліотека ім. Софії та Олександра Русових.
- Чернігівське вище професійне училище.
- Ліцей в Іванівській громаді
- Гімназія №3 у Чернігові
- Гімназія №20 у Чернігові
- Гімназія №34 у Чернігові
- Ліцей №22 у Чернігові
- Садочок №57 у Чернігові
- Фаховий коледж транспорту та комп’ютерних технологій Національного університету «Чернігівська політехніка».
- Реабілітаційний центр «Відродження»
- Амбулаторія загальної практики сімейної медицини у Киїнській громаді
- Ліцей у Киїнській громаді
- Укриття в будинку культури Михайло-Коцюбинської громади, яким також користується садочок «Пролісок»
- Ліцей в Михайло-Коцюбинській громаді
З більш-менш позитивного: у проєктно-кошторисній документації більшості об’єктів моніторингу включені енергоефективність та безбар’єрність. Під час моніторингу дивились на все, що хоча б мінімально може підвищити енергетичну ефективність приміщень: утеплення даху, стін та підлоги, використання відновлюваних джерел енергії, заміна вікон та дверей, встановлення радіаторів тощо.
Цей матеріал підготовлено в рамках проєкту «Моніторинг закупівель з відбудови та відновлення об’єктів соціальної інфраструктури по Чернігівській області», що реалізується в межах субгрантового компонента проєкту «Контроль витрат на відновлення», який реалізується за підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю громадської організації «Агенція міських ініціатив» і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу. Проєкт «Контроль витрат на відновлення» впроваджують Центр економічної стратегії, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій та ГО «Технології прогресу».