У червні цього року наша команда розпочала важливий та вкрай необхідний проєкт для жителів Чернігова. Ми запустили в роботу послугу соціального таксі. Після 3 місяців діяльності, підбиваємо короткі підсумки.
«До повномасштабного вторгнення військ Росії в Україну, наша організація займалася різними міськими проєктами. У тому числі свою увагу ми зосереджували на питаннях якості роботи громадського транспорту, його доступності та зручності, ‒ згадує Тетяна Романова, виконавча директорка ГО «Агенція міських ініціатив». ‒ Після деокупації області, ми розуміли, що на нас чекають проблеми з відновленням роботи маршруток та тролейбусів, налагодження їхнього графіку руху. Від цієї ситуації постраждають містяни й особливо вразливі групи населення.»
Дійсно, відновлення роботи громадського транспорту було поступовим. Місто мало проблеми через пошкоджену інфраструктуру. Наприклад, поруйновані тролейбусні лінії, через що не могли відновити рух на всіх маршрутах. Перевізники мали проблеми зі штатом працівників – багато людей евакуювалося в більш безпечні регіони країни. До того ж пальне значно зросло в ціні.
«У нас була гіпотеза, що від ситуації, яка склалася з громадським транспортом, найбільше постраждають соціально незахищені групи населення. Після аналізу ситуації, зрозуміли, що мали рацію. Тож проєкт «Соціальне таксі» ‒ наша підтримка чернігівцям», ‒ розповідає один з координаторів проєкту Олександр Вайло.
Така ініціатива стала можливою завдяки підтримці чеської гуманітарної організації «Людина в біді» (PIN).
6 червня наші оператори кол-центру прийняли перші дзвінки з запитами на поїздки машинами соціального таксі. «Близько 150 дзвінків ми опрацьовували щотижня у перші два місяці роботи. Зараз стало трохи менше. За цей час ми з колегами побачили певні тенденції. Найбільш завантажена середа. Саме на цей день припадає найбільше викликів та поїздок. З погіршенням погоди теж зростає попит на послугу», ‒ розповіла про свою роботу та спостереження Катерина.
1124 поїздки зробили машини соціального таксі за час реалізації проєкту. 28% усіх викликів було до міської лікарні № 2. У трійку найбільш відвідуваних медичних закладів також потрапили обласна лікарня (19,2%) та 3-тя поліклініка при 2-й міській лікарні (15,3%).
«Ми чітко визначили з якими групами населення будемо працювати, ‒ уточнює Артем Дєдков, один із координаторів проєкту. ‒ Це ті люди, яким фізично складно дістатися до лікарні на прийом до лікаря чи щоб здати аналізи. Соціальне таксі створене, щоб покращити доступ до медичних послуг для дітей та дорослих, що мають серйозні проблеми з опорно-руховим апаратом, проблеми з зором. Особливу групу складають люди, яким важко самостійно пересуватися та люди старші 75 років».
45 % від усіх користувачів послуги за три місяці роботи були люди, які не можуть самостійно пересуватися. Вони роблять це за допомогою технічних засобів, або за допомоги рідних. 30,6 % користувачів соціального таксі ‒ маломобільні групи населення та особи похилого віку (від 75 років). І третя найбільша група ‒ 14 % особи з інвалідністю з порушеннями опорно-рухового апарату.
Наша послуга буде працювати в Чернігові іще три місяці.
Нагадуємо, що соціальне таксі працює з понеділка по п’ятницю із 09:00 до 16:00
Замовляти машину потрібно не менше ніж за 1 день до дати поїздки (як мінімум – сьогодні на завтра). Це можна зробити за телефонами:
38 066 53 43 752
38 096 31 61 224
Під час замовлення поїздки обов’язково потрібно вказати день, час, маршрут, а також орієнтовний термін перебування у пункті призначення.
Чеська гуманітарна організація «Людина в біді» (PIN) спільно з ГО «Агенція міських ініціатив» за підтримки Європейського Союзу (ECHO) реалізують проєкт «Соціальне таксі».