«На думку Держаудитслужби, в документах неправильно порахований об’єм будівельного сміття для утилізації, є розбіжності щодо посад працівників, невчасно сформована довідка про притягнення відповідальної особи до кримінальної відповідальності та наявності судимості. Відтак Держаудитслужба зобов’язала Господарський суд Чернігівської області вжити заходів щодо усунення виявлених порушень шляхом припинення зобов’язань за договором. Господарський суд, своєю чергою, звернувся до Чернігівського окружного адміністративного суду з проханням визнати протиправним та скасувати висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області про результати моніторингу процедури закупівлі», — пояснює експертка з моніторингу «Агенції міських ініціатив» Анастасія Моцак.
Чому не ремонтують приміщення Господарського суду Чернігівської області?
Команда громадської організації «Агенція міських ініціатив» моніторить об’єкти відбудови соціальної інфраструктури. Серед 13 таких об’єктів є й приміщення господарського суду, що зазнало ушкоджень у лютому 2022 року та під час ракетного удару по центру Чернігова у серпні 2023 року.
Постраждали всі чотири поверхи будівлі. Зокрема, було вибито двері та вікна, порушено механізми закриття/відкриття вікон та дверей, відпала штукатурка зі стін та стель, деформовано стінні перегородки, пошкоджено скоси на вікнах, покрівлю металевого даху, фасад та балкони будівлі. З’явилися тріщини на стінах та стелі.
На горищі пошкоджено дерев’яні конструкції, що зменшило опорну здатність приміщення. Внаслідок гасіння пожежі на даху у правому крилі будівлі затоплено кабінети чотирьох поверхів.
Уламки снарядів пошкодили сервер, техніку, камеру відеоспостереження, кондиціонери.
Система опалення частково непридатна до використання, оскільки на трубах та радіаторах з’явилися тріщини та розриви, деякі опалювальні радіатори відокремились від тримачів на стінах.
Окрім усунення перелічених вище недоліків проєктно-кошторисною документацією передбачалося покращення безбар’єрності приміщення. Зокрема, мали б бути встановлені похилий гідравлічний підіймач та похилі підіймачі на прольотах сходових клітин між 1-3 поверхами.
Керівництво Господарського суду Чернігівської області повідомило «Агенції міських ініціатив», що вартість ремонту складає майже 45 мільйонів гривень. При цьому, за їх словами, фінансування на ремонт немає.
Разом із тим у грудні 2023 року відбулась процедура відкритих торгів та був визначений переможець — Дочірнє підприємство «УкрСіверБуд» ЗАТ «ДСК».
За словами експертки з моніторингу «Агенції міських ініціатив» Анастасії Моцак, на сайті Прозоро міститься результат моніторингу закупівель Управлінням Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області.
Разом із тим Господарський суд у своїх документах зазначає, що право на скасування торгів існує лише на стадії до завершення процедури торгів, а не після, тобто на стадії укладання договору з переможцем. Дата початку моніторингу Управлінням 20 грудня 2023 року, а 15 грудня 2023 року було опубліковано протокол про переможця аукціону.
Чернігівський окружний суд у березні 2024 року скасував висновок Управління Північного офісу Держаудитслужби в Чернігівській області, визначивши його протиправним.
Але Управління Північного офісу Держаудитслужби подало апеляцію, розгляд якої почався у червні цього року. Тобто бачимо, що ця ситуація значно вплинула на замороження робіт по договору.
Цей матеріал підготовлено в рамках проєкту «Моніторинг відбудови та відновлення на місцях: об’єкти соціальної інфраструктури», що реалізується в межах субгрантового компонента проєкту «Контроль витрат на відновлення», який реалізується за підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю громадської організації «Агенція міських ініціатив» і жодним чином не відображає думку Європейського Союзу. Проєкт «Контроль витрат на відновлення» впроваджують Центр економічної стратегії, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій та ГО «Технології прогресу».