Тендерні бої без правил. Навколо відбудови центру реабілітації дітей не вщухають скандали

Опубліковано: 24.09.2024 Позначки: , ,

Відбудова Чернігівського центру соціально-психологічної реабілітації дітей (далі — Центр) супроводжується скандалами. Замовчування інформації з виготовленням документації та ремонтами, скарги на процес тендерних торгів, перевірки аудиторів, зрив строків виконання робіт, судовий процес між замовником та виконавцем, суперечки Держаудиту та Управління капітального будівництва щодо наявності/відсутності порушень у тендерній документації — все це ризики для відбудови.


Центр потрапив до переліку об’єктів відбудови, які моніторить громадська організація «Агенція міських ініціатив». У першому аналітичному матеріалі — «Відбудова центру реабілітації дітей у Чернігові: скарги, позови, заміна підрядника» — ми розказали про те, як тривала робота з відбудовою приміщення у 2023 році, про суд між замовником та підрядником.

У цьому матеріалі поговоримо про те, як через 9 місяців після оголошення першого тендеру Управління капітального будівництва (далі — УКБ) Чернігівської ОДА оголосило другий тендер на ті ж роботи у тому ж обсязі, хоча попередній підрядник — «БУДВЕНДОР» — частково ці роботи вже виконав.


У червні 2024 року УКБ визнало переможцем приватне підприємство «БУД-АРВЕСТ». Воно запропонувало відбудувати об’єкт до кінця року за 29,9 млн грн.

«Ми порівняли кошториси договорів Управління капітального будівництва з підприємствами «БУДВЕНДОР» та «БУД-АРВЕСТ» й побачили закладений ідентичний обсяг робіт. Це при тому, що перший підрядник встиг виконати робіт приблизно на 5%. Незрозуміло, чому УКБ не зменшило кошторис на цей шматок роботи. До речі, загальна сума договору з «БУД-АРВЕСТ» менша, адже вони запропонували нижчі ціни, ніж «БУДВЕНДОР»», — пояснює експертка з моніторингу ГО «Агенція міських ініціатив» Анастасія Моцак.

Загалом згідно з кошторисом мають бути виконанні такі роботи: 

  • Капітальний ремонт внутрішнього оздоблення приміщень (стіни, підлоги, стеля); 
  • Заміна міжкімнатних дверей;
  • Теплова модернізація стін фасадів та горищного перекриття (утеплення); 
  • Заміна системи опалення, водопостачання та водовідведення будівлі; 
  • Часткове перепланування приміщень (санвузли та хол першого поверху); 
  • Капітальний ремонт приміщень підвалу;
  • Благоустрій прилеглої території.

Які саме роботи вже виконані невідомо, адже Управління капітального будівництва не надало моніторинговій команді ГО АМІ актів виконаних робіт. Не опубліковані вони й у публічному просторі на сайті електронних закупівель PROZORRO.


Що відомо про «БУД-АРВЕСТ»?

Приватне підприємство «БУД-АРВЕСТ» має 17 років досвіду. За цей час укладено 149 договір на PROZORRO на суму 216,6 млн грн.

У жовтні 2021 року Чернігів сколихнула хвиля обшуків, які проводилися одночасно у низці управлінь та комунальних установ Чернігівської міської ради. Тоді про це під час сесії міськради сказав міський голова Владислав Атрошенко, про що повідомило Суспільне Чернігів.

Обшуки проводилися у рамках розслідування кримінального провадження, відкритого за ч. 5 ст. 191 — привласнення та розтрата майна в особливо великих розмірах. Провадження №42021000000001604 порушене у серпні 2021 року. Розглядає справу Печерський районний суд Києва.

У ході досудового розслідування правоохоронці встановили, що упродовж 2019-2021 років службові особи Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради ймовірно з метою розтрати кошти місцевого бюджету в особливо великих розмірах змовились зі службовими особами Комунального підприємства «Зеленбуд», ТзОВ «Сіверспецбуд», ТзОВ «Нормаль-Україна», ТзОВ «Сучасна ремонтно-будівельна компанія», ТзОВ «Еко Комфорт Групп», ТзОВ «УТБ-Інжиніринг», ПП «Буд-Арвест», ТзОВ «Фірма «МЖК-Сервіс». Розслідування триває.

До речі, ПП «Буд-Арвест» найбільше заробив, уклавши договори зі структурними підрозділами Чернігівської міської ради, Чернігівської ОДА та системи Міністерства внутрішніх справ:

  • Управління освіти Чернігівської міської ради;
  • Управління капітального будівництва Чернігівської ОДА;
  • Управління капітального будівництва Чернігівської міської ради;
  • Головне управління Нацполіції в Чернігівській області;
  • Чернігівське тролейбусне управління;
  • Чернігівський науково-дослідний експертно-криміналістичний центр МВС.

Крім цього, «БУД-АРВЕСТ» попадав на сторінки засобів масової інформації із негативною історією й у червні 2018 року. Тоді Чеline писав, що Носівська міськрада вимагає від УКБ розірвати договір із «БУД-АРВЕСТ» через затягування з реконструкцією місцевого довгобуду – школи №5.

Договір на ремонт школи УКБ та «БУД-АРВЕСТ» уклали у 2016 році. Роботи почалися у листопаді та мали завершитися до грудня 2017 року. Потім договір продовжили до квітня 2019 року, але у жовтні 2018 року договір розірвали через те, що сторони не змогли узгодити зміни до кошторису. За ці два роки підрядник виконав робіт на 8 млн замість передбачених 19,9 млн грн, тобто близько половини від обіцяного.

Тобто удруге в тендері на відбудову Центру виграло приватне підприємство, з яким замовник — Управління капітального будівництва — п’ять років тому вже мав неприємну історію з розірванням договору.

Попри всі ці перипетії, наприкінці липня 2024 року під час візиту на об’єкт очільника робочої групи «Прозорість і підзвітність», першого заступника голови ОДА Костянтина Мегема та начальника Управління капітального будівництва ОДА Ярослава Слєсаренка чиновники відмітили швидкий темп виконання робіт.

До речі, у 2017 році правоохоронці вивчали матеріали ревізії фінансово-господарської діяльності Управління капітального будівництва Чернігівської обласної державної адміністрації за 2013-2016 роки. Вони встановили факт ймовірного завищення обсягів виконаних робіт під час ремонту школи у Носівці. Правоохоронці порушили провадження за ознаками ч. 2 ст. 191 Кримінального кодексу України (далі — ККУ) — привласнення, розтрата або заволодіння чужим майном шляхом зловживання службовою особою своїм службовим становищем (№42017270010000205).

У матеріалах справи йдеться про те, що «БУД-АРВЕСТ» під час ремонту школи у Носівці включив у акти виконаних робіт зайвого єдиного соціального внеску на суму 166 тис. грн. Потім провадження отримало номер №12018270010003274. У ході досудового розслідування правоохоронці встановили, що «Буд-Арвест» укладено договір субпідряду з підприємством «ВостокБудМонтаж», тож в документ він начебто включив загальновиробничі витрати субпідрядника, які також включали в себе ЄСВ, сплачений субпідрядником. На сайті Єдиного реєстру досудових розслідувань остання ухвала датується літом 2022 року, тому ГО АМІ написала запит на отримання публічної інформації до правоохоронних органів, щоб дізнатися, чи провадження ще розслідується.


Висноовок

Наша команда стурбована подіями, які відбуваються навколо відбудови Чернігівського центру соціально-психологічної реабілітації дітей:

  • відсутність оприлюдненої інформації на платформі PROZORRO щодо укладання договору на проєктно-кошторисну документацію;
  • затягування термінів підписання договору з підрядником БУДВЕНДОР та судовий позов проти нього;
  • укладання нового договору на виконання аналогічних робіт з іншим постачальником;
  • обидва постачальники фігурують у кримінальних провадженнях.

З огляду на всі ці моменти, можна говорити про наявність потенційних ризиків у реалізації відбудови.


Нагадаємо, що до переліку об’єктів моніторингу потрапили Чернігівський ліцей з посиленою військово-фізичною підготовкою, Чернігівський центр соціально-психологічної реабілітації дітей, хірургічний корпус Чернігівської обласної лікарні та Чернігівський ліцей. А також дитячий садок «Лісова казка» у селищі Гончарівське, школи у селах Ягідне, Новий Биків, Дорогинка, ліцеї у Носівці, Десні та Талалаївці.


Цей матеріал підготовлено в рамках проєкту «Моніторинг закупівель з відбудови та відновлення об’єктів соціальної інфраструктури по Чернігівській області», що реалізується в межах субгрантового компонента проєкту «Контроль витрат на відновлення», який реалізується за підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю громадської організації «Агенція міських ініціатив» і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу. Проєкт «Контроль витрат на відновлення» впроваджують Центр економічної стратегії, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій та ГО «Технології прогресу».

Контакти


Ми творимо себе для міста,
а місто – для себе!

 

Нас можна знайти:
Україна, м. Чернігів, вул. Преображенська, 12

Зателефонувати нам:
+380931234567
+380991765432

Або написати:
goami.info@gmail.com