У рамках моніторингу відбудови Чернігівщини команда громадської організації «Агенція міських ініціатив» перевіряє, як процес відновлення зруйнованих через війну приміщень, так й освітніх об’єктів, де створюються укриття. Тож нашу увагу привернули ремонтні роботи у найпростішому укритті Десняського ліцею.
У будь-якому капітальному ремонті є кілька етапів:
- виготовлення проєктно-кошторисної документації;
- виконання ремонтних робіт.
Отже, «Агенція міських ініціатив» проаналізувала на наявність ризиків підрядників, які виконували ці два види робіт.
Проєктно-кошторисна документація
Договір щодо з розробки проєктно-кошторисної документації було укладено між Деснянською селищною радою та ТОВ «УКРОБЛІНВЕСТБУД» у лютому 2024 року. Сума послуги склала 108,6 тис. грн. Товариство має понад 17 років досвіду. За цей час через систему електронних закупівель PROZORRO укладено 121 договір на загальну суму 23,4 млн грн.
Ремонтні роботи у ліцеї
Проєкт передбачає улаштування двох виходів з підвалу, санвузлів (зокрема, для маломобільних груп населення), перегородок, освітлення, каналізації, внутрішнього оздоблення приміщення. Передбачені похилий та вертикальний підіймачі, зона психологічного розвантаження та розвитку й цифровий хаб.
Ці роботи профінансовано коштом Швейцарсько-українського проєкту DECIDE – «Децентралізація для розвитку демократичної освіти» та Деснянської громади. Донори внесли 1,98 млн грн, місцевий бюджет — 1,4 млн грн.
Договір на капітальний ремонт найпростішого укриття уклали Деснянська селищна рада та ТОВ «РБК РОСТ» у квітні 2024 року. Роботи мали виконатися до середини червня 2024 року, але дедлайн змістили на вересень. Причина — затримки постачання матеріалів та несприятливі погодні умови.
«РБК РОСТ» має майже 3 роки досвіду. За цей час через систему електронних закупівель PROZORRO укладено 18 договір на загальну суму 27,4 млн грн.
«Підприємство «РБК РОСТ» згадується у матеріалі Стопкору (всеукраїнський інформаційний портал, присвячений антикорупційній тематиці) «Підозрілі тендери селищної ради Десни на Чернігівщині: стопкорівці звернулись до контролюючих органів» якраз у контексті цього тендеру. Утім, конкретні порушення законодавства там не вказані. Під час моніторингу цих постачальників ми теж не виявили явних порушень законодавства або ризиків, пов’язаних із підрядниками», — резюмувала експертка з моніторингу «Агенції міських ініціатив» Анастасія Моцак.
Цей матеріал підготовлено в рамках проєкту «Моніторинг закупівель з відбудови та відновлення об’єктів соціальної інфраструктури по Чернігівській області», що реалізується в межах субгрантового компонента проєкту «Контроль витрат на відновлення», який реалізується за підтримки Європейського Союзу. Зміст цієї публікації є виключною відповідальністю громадської організації «Агенція міських ініціатив» і жодним чином не відображає точку зору Європейського Союзу. Проєкт «Контроль витрат на відновлення» впроваджують Центр економічної стратегії, Інститут економічних досліджень та політичних консультацій та ГО «Технології прогресу».